Η Ψυχολογική και Ψυχομετρική Εκτίμηση αποτελεί αναπόσπαστο και βασικό τμήμα της διαγνωστικής αξιολόγησης στα παιδιά, στους εφήβους αλλά και στους ενήλικές.

Αναφέρεται στην αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας ενός ατόμου, των νοητικών ή γνωστικών του λειτουργιών (π.χ. νοημοσύνη, λεκτικές ικανότητες, εκτελεστικές λειτουργίες) ή την εμπεριστατωμένη αξιολόγηση της συμπεριφοράς του μέσα στο κοινωνικό του περιβάλλον μέσα από τη χρήση έγκυρων και αξιόπιστων διαγνωστικών δοκιμασιών (test) ή σταθμισμένων ερωτηματολογίων.

Η χορήγηση των τεστ αυτών γίνεται πάντα με στόχο την καλύτερη υποστήριξη ή καθοδήγηση του παιδιού με υπευθυνότητα και σοβαρότητα. Έχει ως στόχο τη καλύτερη κατανόηση και αναγνώριση των δυνατών και αδύναμων χαρακτηριστικών των ατόμων. Επίσης, συμβάλλει όχι μόνο στη διάγνωση, αλλά κυρίως στον αποτελεσματικό θεραπευτικό σχεδιασμό και στην φάση της επαναξιολόγησης.

Η αναγκαιότητα χορήγησης διαγνωστικών τεστ στα παιδιά και στους εφήβους συνήθως προκύπτει μέσα από τη αιτήματα που σχετίζονται με

  • Εκτίμηση της Νοημοσύνης και των Γνωστικών Λειτουργιών
  • Τη χαμηλή σχολική επίδοση, τις ή την αδυναμία σχολικής προσαρμογής ή ακόμα και το ενδεχόμενο να είναι κάποιο παιδί χαρισματικό.
  • Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών – Δυσλεξίας
  • Ψυχολογική Αξιολόγηση του Αυτισμού
  • Διάσπαση της Προσοχής – Υπερκινητικότητα