Στο Τμήμα Παιδιών και Εφήβων της Π.Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. πραγματοποιούνται από εξειδικευμένους, πτυχιούχους και έμπειρους επαγγελματίες συνεδρίες διάγνωσης, αξιολόγησης και θεραπείας νηπίων, παιδιών και εφήβων, ενώ ταυτόχρονα οι οικογένειες έχουν ένα ασφαλές πλαίσιο αναφοράς μέσω συνεδριών συμβουλευτικής γονέων ώστε να ενημερωθούν, καθοδηγηθούν και υποστηριχθούν ως προς τις δυνατότητες και δυσκολίες των παιδιών τους στους τομείς της γλωσσικής, γνωστικής και ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης και εξέλιξης.

Τα διαγνωστικά, θεραπευτικά και αποκαταστασιακά προγράμματα του Τμήματος Παιδιών και Εφήβων, αναφέρονται στους εξής τομείς :

  • Ψυχολογικές - Ψυχιατρικές δυσκολίες (συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες)
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
  • Προβλήματα λόγου, ομιλίας, φωνής, κατάποσης
  • Μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία
  • Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Αυτισμός - Asperger)
  • Νοητική Ανωριμότητα, Ψυχοκινητικές δυσκολίες, ελαφρές νευρολογικές δυσλειτουργίες
  • Συμβουλευτική υποστήριξη και ψυχο-εκπαίδευση σε γονείς/κηδεμόνες ανηλίκων ή/και τους συγγενείς τους

Η διεπιστημονική ομάδα του τμήματος Παιδιών και Εφήβων αποτελείται από Παιδοψυχολόγους - Παιδοψυχίατρους, Λογοθεραπευτές, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Εργοθεραπευτές, Παιγνιοθεραπεύτρια και Κοινωνικό λειτουργό.

 

Η Διαγνωστική Διαδικασία στο Τμήμα Παιδιών και Εφήβων

Η διεπιστημονική ομάδα είναι προσανατολισμένη στην εξατομικευμένη προσέγγιση των αναγκών και στη σύνθεση των δυνατοτήτων επ’ ωφελεία του παιδιού ή του εφήβου στα πλαίσια της κάθε θεραπείας.

Κατά την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία θα σας ζητηθούν κάποια βασικά στοιχεία σχετικά με το αίτημά σας. Κατόπιν ορίζεται η πρώτη συνεδρία που σηματοδοτεί και την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης η οποία διαρκεί από 1 έως και 4 συνεδρίες (λήψη αναπτυξιακού ιστορικού, ψυχολογική / παιδοψυχιατρική εκτίμηση, ενημέρωση των γονέων με απόδοση και έγγραφη βεβαίωση). Όταν υπάρχει σχετική κλινική ένδειξη μπορεί να διενεργηθεί και λογοθεραπευτική ή/και εργοθεραπευτική αξιολόγηση.

Κατά τη διάρκεια του διαγνωστικού κύκλου εσείς και το παιδί σας ενδεχομένως να συνεργαστείτε με περισσότερους από έναν ειδικό (παιδοψυχίατρο - παιδοψυχολόγο, λογοθεραπευτή, και αν κριθεί αναγκαίο από ειδικό παιδαγωγό και εργοθεραπευτή).

Με το πέρας αυτής της διαδικασίας και την ειδική συνεδρίαση της διεπιστημονικής ομάδας, ορίζεται συνάντηση στην οποία ο/η παιδοψυχίατρος – παιδοψυχολόγος σας ενημερώνει για το πόρισμα της διαγνωστικής διαδικασίας και για το προτεινόμενο θεραπευτικό αποκαταστασιακό πρόγραμμα. Κάθε 6 μήνες γίνεται επαναξιολόγηση του παιδιού σας από τον/την υπεύθυνο παιδοψυχίατρο - παιδοψυχολόγο.

Τα διαγνωστικά TEST που αξιοποιεί το τμήμα Παιδιών και Εφήβων (WISC – III, TAT, ROSCHACH, Α΄ Τεστ Σχολικής Ωριμότητας) ολοκληρώνονται σε δύο συνεδρίες και τα αποτελέσματα τους κοινοποιούνται εγγράφως στους γονείς.

Η θεραπεία του παιδιού και του εφήβου σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητο και σημαντικό να υποστηρίζεται από παράλληλη συμβουλευτική υποστήριξη και καθοδήγηση των γονέων του.

Ο χρόνος που απαιτείται συνήθως προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος είναι αυτός των 1 – 4 συναντήσεων, διάρκειας 50 – 60 ’ έκαστη. Η πρώτη, όπως και η τελευταία συνάντηση αφιερώνεται στους γονείς. Οι γονείς είναι που έχουν προσπαθήσει μέσα από τον γονικό τους ρόλο να βοηθήσουν το παιδί τους και μπορούν να δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες που θα βοηθήσουν τη διεπιστημονική ομάδα. Επίσης είναι αυτοί που ζουν με το παιδί και θα βοηθήσουν να γίνουν όποιες αλλαγές κρίνονται απαραίτητες. Οι ενδιάμεσες δύο συναντήσεις δίνονται στο παιδί, προκειμένου με τον δικό του τρόπο να εκφράσει αυτό που το προβληματίζει ή το δυσκολεύει. Η ενδεχόμενη συνεργασία του παιδιού με παραπάνω του ενός ειδικού δεν θα πρέπει να προβληματίσει τους γονείς, αλλά να κατανοηθεί ως βασική ανάγκη για πληρέστερη αξιολόγηση των δυνατών και αδύνατων σημείων του παιδιού. Ως γνωστόν, τα παιδιά χρειάζονται το δικό τους ψυχικό χώρο και χρόνο ώστε να εξοικειωθούν με τα πρόσωπα, δημιουργηθεί το κλίμα της εμπιστοσύνης, που είναι απαραίτητο, προκειμένου να ευοδωθεί το επόμενο βήμα: «η θεραπευτική πρόταση και η υλοποίησή της».