Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η υποστήριξη των γονέων ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες καθώς και στη πρόληψη αλλά και διαχείριση προβληματικών φαινομένων καθόλα τη διάρκεια της σχολικής ζωής. Οι Σχολές Γονέων θα προσφέρουν τόσο στις οικογένειες, όσο και στους επαγγελματίες που ασχολούνται με τα παιδιά (εκπαιδευτικούς, συμβούλους, κλπ) νέες γνώσεις, επιστημονικές συμβουλές και ευκαιρία για δημιουργική συζήτηση και προβληματισμό.

Οι συναντήσεις των Σχολών Γονέων απευθύνονται σε, γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με αναπηρίες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, ενήλικες με ή χωρίς την ιδιότητα του γονέα, φοιτητές επαγγελμάτων υγείας, ψυχικής υγείας και εκπαίδευσης (ψυχολογίας, κοινωνικής εργασίας, παιδαγωγικών, νοσηλευτικής, κλπ).

Οι Σχολές Γονέων σε επίπεδο υλοποίησης είναι μια επιστημονική δομημένη μέθοδος που βασίζεται στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, στις Βιωματικές Ασκήσεις και σε ειδικές ασκήσεις για την ανάπτυξη της Επικοινωνίας.

Η χρονική διάρκεια των συναντήσεων είναι περίπου 2 ώρες και ολοκληρώνεται σε 8 συναντήσεις. Η ομάδα των συμμετεχόντων κυμαίνεται από 8 έως και 12 άτομα. Κάθε συνάντηση συνοδεύεται από περιλήψεις ομιλιών και ειδικό εκπαιδευτικό υλικό. Επίσης, με την ολοκλήρωση της ομάδας δίνεται βεβαίωση συμμετοχής.

Συντονιστής των ομάδων είναι ειδικά εκπαιδευμένος σύμβουλος ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος.

Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται οι ακόλουθες θεματικές:

1. Η οικογένεια στη σύγχρονη εποχή : Ρόλοι, Χαρακτηριστικά των Σχέσεων και Επικοινωνία των μελών της – Ασκήσεις για την ανάπτυξη υγιούς επικοινωνίας και συναισθηματικής έκφρασης

2. Η ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού στο σύστημα των οικογένειας : βασικά αναπτυξιακά ορόσημα των παιδιών (λόγος, κίνηση, αντίληψη, αυτονομία του παιδιού, τροφή, ύπνος)

3. Θέματα Διαπαιδαγώγησης και Ανατροφής του παιδιού από τους γονείς : Συγκρούσεις των γονέων και Διπλά Μηνύματα στην ανατροφή του παιδιού

4. Συνεργασία εκπαιδευτικών-σχολείου και οικογένειας : Η πορεία του παιδιού στη μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία – Σχέσεις με συνομηλίκους – Εξωσχολικές δραστηριότητες

5. Πως Δημιουργείται το «Πρόβλημα» ; Τι είναι «Πρόβλημα» στην εξέλιξη και ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου ;

6. Ειδικά Θέματα στην Μάθηση και στη Συμπεριφορά του παιδιού και Εφήβου : Το παιδί / έφηβος με μαθησιακά προβλήματα, Διάσπαση της Προσοχής και Υπερκινητικότητα – Παρορμητικότητα

7. Μέθοδοι Διαχείρισης και Αντιμετώπισης Συμπεριφορών από τους γονείς : Όρια, Κανόνες και Συνέπειες Συμπεριφοράς.

8. Η πορεία προς μια ευτυχισμένη οικογενειακή και κοινωνική ζωή : Μύθος ή Πραγματικότητα ; Τι διευκολύνει και τι τελικά δυσκολεύει την εξέλιξη των μελών μιας οικογένειας προς την ωριμότητα ;